top of page

על השראה, עיצוב והחיים עצמם

על השראה, עיצוב והחיים עצמם

תובנות מכנס עיצוב משרדים וסביבת עבודה

לאחרונה הייתי בכנס לעיצוב משרדים וסביבת העבודה. כמי שמתכננת ומעצבת גם משרדים אני מוצאת את התחום דינמי ומרתק. אם לא תכנסו לקרוא הכל, ובכל זאת תרצו לקחת דבר אחד משמעותי הנובע מהשינויים של התקופה - הפוקוס של החברות והמתכננים הוא על העובד ורווחתו. חלל המשפר את חווית העובד.


עיצוב משרדים

ובפירוט... אני מסכמת לכם ממש בקצרה (כי אפשר לדבר על זה המון) את התובנות שלי מהכנס בו נכחו מתכננים מהארץ ומחו"ל וכל אחד הציג את הגישה שלו לתכנון ועיצוב משרדים. למרות השוני בעשיה הגישה הגורפת היום היא חשיבה על רווחתו של העובד כך שירצה להגיע פיזית למשרד.


אופי המשרדים השתנה במהלך השנים ועבר אבולוציה בהתאם לשינויים בעולם העבודה הדינמי ואופי העובדים שמשתנה מדור לדור (x,y,z). ראינו תקופות של משרדים אישיים סגורים, קיוביקלס בחללים גדולים וחללים משותפים ופתוחים לגמרי.


את השינוי המהותי לאחרונה הביאה הקורונה. היא זירזה שימוש בטכנולוגיה קיימת אך הייתה בשימוש מצומצם והראתה שעבודה מהבית אפשרית. העובדים שיצאו מהמשרדים בתקופת הקורונה אינם העובדים שחזרו.

הטכנולוגיה היום מאפשרת עבודה מכל מקום ואין הפרדה בין חיי העבודה והבית. העבודה ההיברידית מאתגרת את החברות ומקשה עליהן להביא את העובד למשרד. האדם מפיק הרבה במפגשים בין אישיים, סיעור מוחות ושיתוף. אנחנו יצורים חברתיים ולכן יש משמעות לחיבור לחברה ולעבודה המשותפת ובכל זאת העובדים מעדיפים להישאר בבית יותר ממה שהחברות מעוניינות.


חברות מבקשות ליישם מטרות שונות דרך ההתנהלות במשרד. יישום מטרות אלו דורש מערך חשיבתי שלם ומותאם לכל חברה. בעידן ה- wellness מעצבי הפנים שותפים לאתגר עיצוב סביבת עבודה המותאמת למטרות החברה, רווחת העובד ואפשרות לעבודה איכותית במשרד.


האתגרים בעיצוב המשרד בתקופת העבודה ההיברידית:

- למשוך עובדים חדשים – דגש על חווית העבודה. חברות מעוניינות למשוך אליהן את כוח האדם המתאים להן ביותר ולגייס כח אדם איכותי. המטרה היא לייצר סביבת עבודה שמעוררת FOMO.

- להחזיק עובדים בתקופה בה עובדים עוברים מקומות עבודה בתדירות גבוהה – ע"י תחושת חיבור לחברה

- לייצר שיתופי פעולה בין עובדים, תקשורת בין עובדים וצוותים. תחושת שייכות יצירת קהילה.

- להעביר למשתמשים את המטרות והערכים של החברה

- הכנסת אורחים ויצירת רושם. להעביר מסרים ותקשורת פנים וחוץ ארגונית

- לאפשר עבודה קריאטיבית – לאפשר יצירת פתרונות לבעיות מורכבות. סביבות שונות מייצרות רעיונות חדשים.

- מקום עבודה מייצר מוטיבציה ועם ערך מוסף שיגרום לעובד להגיע אליו פיזית.


מבנה משרדים נדרש:

- חללים מסבירי פנים שמניעים לפגישות פורמליות ואפורמליות, מעודדים עובדים להתרועע ומייצרים קהילה

- גמישות לשינויים וגדילה- עיצוב מותאם לסביבה משתנה

- פונקציות מייצרות אינטרקציה כמו פינות ישיבה שונות, אזורים משותפים, פינות קפה וקפיטריה

- אויר נקי, אור טבעי שקיפות ויישום עקרונות ביופיליה (עוד על עקרונות הביופיליה כתבתי כאן)

- סביבה ארגונומית ומתואמת. ריהוט שמאפשר התאמה אישית וכן ישיבה בקונפיגורציות שונות

- מגוון. החלל תומך בסגנונות עבודה שונים, אנשים שונים עובדים ומתרכזים בצורות שונות. יש שזקוקים לשקט, אחרים לתנועה והליכה כדי לחשוב ואילו אחרים מדברים. יש לייצר פתרונות מגוונים תוך שימת דגש על ארגון האלמנטים במרחב.

- תקשורת בין האנשים הנמצאים פיזית במשרד לאלו שעובדים מחוצה לו

- חלל שתומך בעבודה יחד ולבד. אפשרות לצוותים בגדלים משתנים ובסגנונות התכנסות שונים

- חלל שמיישם טכנולוגיות שמתפתחות כל הזמן


לסיכום, יצירת חוויה שתורמת לאיכות חיי העובד ועונה על אופי ומטרות החברה. כל זה באמת על קצה המזלג לעולם מרתק.

(את כל התמונות בפוסט יצרתי בעזרת תכנת Midjourney)


בואו, מחכה כבר לעצב לכם את המשרדים הכי מתאימים לכם!

Comentários


2R6A9603-Edit.jpg

נעים מאוד, אסנת ברק.

מתכננת. מעצבת. מלמדת. מצלמת. כותבת. אוהבת חומרים, אנשים והחיבור ביניהם.  במסע יומיומי של גילוי השראה בדברים שסביבי, צבע, חומר, יצירה ויוצרים.

אני כותבת על מה שגורם לי להתרגש, להתלהב ולרצות להמשיך ולחקור. מתרגמת למילים ותמונות את ההרגשה שמעבירים אלי חפץ, חומר או יצירה.

פוסטים אחרונים:
ואל תפספסי גם את זה...
bottom of page