top of page

על השראה, עיצוב והחיים עצמם

על השראה, עיצוב והחיים עצמם

מה שבע? - על תכנון ועיצוב חנויות

אחרי ש-7 חנויות ZER4U שתכננתי ועיצבתי שופצו והתאכלסו בשמחה רבה אפשר לעצור רגע ולדבר על התהליך.

דרך הפעולה בתכנון חנויות זהה לגבי כל עסק קמעונאי אבל התוצאה הסופית תהיה שונה ומותאמת עבורו בדיוק. נגיע אליה מתוך שיתוף פעולה ותקשורת טובה.

חנות זר פור יו במודיעין

המטרה:

עיצוב פונקציונלי ואסתטי אשר מושך את עין הלקוח מצד אחד ותומך בצרכים הלוגיסטיים של העסק מצד שני ומאפשר לו תפעול נוח ומיקסום מכירות.


נק' התחלה - הכרת העסק:

אני לומדת את צרכי החנות מאספקטים שונים. המוצרים – סוג המוצרים וגודלם, רמת המודולריות הנדרשת בתצוגה, איך מתנהלת החנות, שטחי מכירה ושטחים תפעוליים. המטרה לאסוף כמה שיותר מידע, ממש מחקר לקוח על מנת לתת מענה לכל אחד מהצרכים שעולים.

בנוסף אני מבינה את עולם הערכים של העסק, במה הם מאמינים, מה רוצים לשדר ללקוחות שלהם ומי קהל היעד.


קונספט:

מתוך מחקר הלקוח אני בונה את הקונספט העיצובי. הקונספט משקף את טבעו וסגנונו של העסק, הוא צריך להתאים לערכים של העסק להיות בקו אחד עם הטרנדים, האופנות והחידושים העולמיים. אני משתמשת גם בצבעוניות שהיא כבר חלק מהזהות העסקית (במידה וקיימת) כדי שהחנות תהיה מותאמת לשפת המותג ותייצר חווית קניה מותאמת.

חנות זר פור יו בחולון ZER4U

במקרה של ZER4U בחרתי בצבעוניות נקיה שמגיעה מהחומרים בהם השתמשתי. הכוונה הייתה לייצר חנויות באווירה מודרנית קלילה ורעננה. לתת את הבמה למוצרים הצבעוניים, לפרחים ולכל הירוק של הצמחים והסחלבים.


תכנית העמדה

המחקר משמש אותי לגיבוש הסקיצות התכנוניות. חלוקת השטח לחנות ולשטח תפעולי לשימוש העובדים. השטח התפעולי צריך להיות נוח לשימוש ולכלול את כל הפונקציות שנדרשות לעובדי החנות כולל אחסון מלאים במידה ונדרש. בשטח המכירתי אני מגדירה את אזורי התצוגה, סוג המידוף הנדרש. "מסלול הלקוח" צריך להיות ברור כך שכל מוצר יהיה נגיש לו וימשוך את העין. אני מתכננת את החלל כך שלקוחות יוכלו לנוע בחופשיות, מבלי שתיווצר תחושת מחנק וצפיפות מחד, ומבלי שתיווצר תחושה של חלל ענקי ומנוכר מאידך.

יחד אנחנו מדייקים את התוכנית עד שתענה על כל הצרכים בצורה מדויקת לשביעות רצון הלקוח.

קיר לבנים ותקרת בטון. תכנון ועיצוב אסנת ברק

במקרה הזה, החלל חולק כך שהשטח של החלק התפעולי משמעותי וכלל חדרי קירור, מידוף, שולחנות שזירה ופונקציות נוספות. נלקח בחשבון כל מה שנדרש לרשת שחלק ניכר מהמכירות שלה נעשות אונליין ודורשות שילוח.

בחנות עצמה תכננתי מידוף מודולרי שמתאים למוצרים השונים וכן שולחן תצוגה/אי מרכזי שמאפשר לנוע סביבו וגם גישה נוחה לדלפק הקופה.

כיון שמדובר על 7 סניפים בנכסים שונים, כל אחד תוכנן בנפרד ויש תכנית העמדה מדויקת לו.


חומרים

בתכנון עסק יש התיחסות קפדנית לבחירת החומרים. מעבר לשיקולים העיצוביים וההתאמה לקונספט מדובר על חלל בשימוש מאסיבי, עוברים בו הרבה אנשים, מוצרים מוחלפים ומתחדשים בתצוגה. לכן עדיף להשתמש בחומרים איכותיים, חזקים ועמידים.

בחירת חומרים בעיצוב מסחרי. תכנון ועיצוב אסנת ברק

במקרה הזה בחרתי במגוון חומרים מצומצם שנותן מענה גם לקונספט העיצובי וגם לעמידות הנדרשת.

מידוף מבירץ' בשילוב עם מתכת שחורה. גימור הקירות והתקרה השתנה בין הנכסים השונים, במידה והתאפשר העדפתי להשאיר בטון חשוף או לבנים. בחנויות שהתאפשר גם הרצפה נעשתה בבטון מוחלק ואיפה שלא מיקרוטופינג או גרניט פורצלן במראה בטון. הבחירה בבטון המוחלק היא דווקא בגלל השינויים שנעשים בחומר עם הזמן, הכתמים, הסדקים, שנותנים את התחושה של חומר בעל אופי שמתיישן באופן טבעי. לתאורה השתמשתי בפסי צבירה ובגופים דקורטיביים אחרים לכל חנות כדי להתאים לאופיה הספיציפי.


מתכנון לביצוע

לאחר שהכל מגובש אני מוציאה תכניות אדריכליות לביצוע הקבלן. תכניות בינוי, תקרה, תאורה, ריצוף, חשמל ותקשורת, מיזוג וגמרים שונים, כל מה שנדרש לפרויקט. כל אלו לאחר שוידאתי עם בעל העסק שכל הצרכים נענו.

גם תכניות לביצוע הריהוט, מדפים, ארונות, מתקני תצוגה שונים, גרפיקה במידת הצורך ומתקני תצוגה שונים עוברות לבעלי המקצוע.

עיצוב חנות פרחים. תכנון ועיצוב אסנת ברק

פה מגיע השלב המרגש של הביצוע בו רואים איך הקסם מתחיל לקרות.

והנה החנויות מאוכלסות ואפשר להנות (ולהרוויח) מהתוצאה.


אם תרצו לשאול, להתייעץ או לעצב חנות אתם יודעים איך להשיג אותי.


コメント


2R6A9603-Edit.jpg

נעים מאוד, אסנת ברק.

מתכננת. מעצבת. מלמדת. מצלמת. כותבת. אוהבת חומרים, אנשים והחיבור ביניהם.  במסע יומיומי של גילוי השראה בדברים שסביבי, צבע, חומר, יצירה ויוצרים.

אני כותבת על מה שגורם לי להתרגש, להתלהב ולרצות להמשיך ולחקור. מתרגמת למילים ותמונות את ההרגשה שמעבירים אלי חפץ, חומר או יצירה.

פוסטים אחרונים:
ואל תפספסי גם את זה...
bottom of page